Wednesday, December 17, 2008

"hot" rainy day...amcam title??

haa..title wat gempak nih..huhu

fuhh..di kala buhsan nih..rajin lak aku update blog..penah aku terbace satu blog senpai aku dlu di university fukui nih...dunie penulisan nih adalah tmpt yg best nak bercerita atau luah perasaan sbb die setia n sentiase mendengar...hehe...nih bukan aa nak ckp awek aku x teman aku...die selalu sapot aku bile time aku susah..n selalu sapot aku..cume kadang2 ade mase yg die xde or ade bende lg penting...sbg cth xm ke..hehehe..n skang pon die br lepas last paper xm die..so maybe tgh enjoy..sbg balak yg kewl n rilek(sebenarnye gelupo n baran)...kne memahami...huhuhu....

ok2...
aku sebenarnye nak tulis ttg kejadian arinih........1..2...........3...


tiiittt..titttt....ttiitttttt
arrrghhhh...nyampah gile aku dgr bunyik alarm jam kat katil hotel nih..da aa die bunyik 3 kali..pkol 6.30 skalik..pkol 7.14 sekali..n 8.00 sekalik...da aa aku da try carik cmner nak reset alarm nih...tp x jumpe gak...so tetiap ari aku terjaga waktu yg same .....utk 3 x....adeehhh....

badan malas..mata berat..sambung tido blk jap....8.45 pg..berbunyik plak hp aku nye alarm...alrite2...aku give up..aku gi mandi...seakan2 mase x membenarkan aku tido lg...huhu....sambil mandi sambil pikir ape yg aku akan wat ari nih...da aa pepagi kene present data ape yg kitorg dpt..ade 9 conditions kitorg ubahkan parameter utk process ecthing..tuka ICP pressure laa..RF power laa..tuka pressure aa..tuka Bias power aa...etching time..hampir sume parameter aku tuka..mane x paranoid aku jd..hahaha...adehh...mmg rase malas nak gi toyo university arinih...tp xleh nak wat aper...pasrah jek aa...

jam menunjukkan da kul 9.33am...member aku br kuar nak bg kunci kat front desk...adeh.. satu ari lg bersama member aku ...yg sebenarnye adalah watak plg aku benci dlm kenkyu aku..ngan gaye berlagak bagus..poyo ..n skema..membuatkan pakej utk aku membenci die bukan utk 3 hari 2 malam...tp utk seumur idop....die slalu wat cm die bagus..n cm xde manner...slalu bajet die bjiak n ckop bagus..ade sekalik tuh..aku da copy da jadual utk tren nnt ke tokyo..die bajet aku cm bodo sgt ..x reti nak wat..die copy 2 elai dr tenet...patuh selai die bg kat aku..eh..bukan bg..ngan muke nyampah..die baling..aku ulang..baling ketas copy tuh kat aku..aku ckp "sankyu..." sambil letak ketas copy tuh atas meja..patuh aku off pc..teros blah..biakan ketas tuh atas meja..tunjukkan aku x perlu pon ketas tuh...sumpah panas aku arituh...da aa selalu suh aku wat mcm2..kunun2 aku kuli die lak..panas2...da2..ckop psl die..nak tulis x abih nnt..haha

"...nice!!..."bisik ati ku lepas tgk ujan kat luar ....nak dijdkan citer mmg membe aku da ckp sok ujan...die soh beli payung..so aku cm panas lak member aku betol..n die lak ngan bangge kuarkan payung kecik die br beli semalam..n sambil bercakap kat aku..."mou itta deshou...sonnani futtara..katta hou ga iinnjyaannaaii??".....(kan da gitau semalam..kalo da turun cmnih..beli payung kan lg elokk....) lebey kurg cmtuh aa...awal2 pagi da panas da telinge aku wapon kene titisan ujan..tp ujan tuh rahmat dr Ilalhi..so kene terima...

sampai di opis Bio-Nano..da ade 3 org sensei di meja..menunggu kitorg ..."nice!!!!!"...aku da stat menggelabah..cmner nak present nih...tp buat2 kewl..bukak jaket yg basah tuh..sangkut dlm loker...patuh wat2 cm sejuk nak mampos...selepas ditimpa ujan 15min berjalan kaki td...sambil gosok2 tgn n tiop2 tgn...hahaha....akhirnye...bermule gak presentation...tp cm bese aaa...si member aku tuh..punye malas nak kuarkan usb die..die suh aku kuarkan usb aku..padahal da sah2 die nye bag atas meja...n usb tuh da mmg kat luar..berbanding aku..usb dlm loker..."awal2 lg da bikin panas"...bisik ati aku....

bermula lah presentation yg ntahpape...terlalu ringkas..last2 sensei2 nih yg bincang..on the way tgh mencarik penyelesaian..sorg lg sensei dtg...die bahagian mesin2 nak tgk structure photonic crystals yg kitorg nak wat nnt...tp nak dibestkan citer...tgh2 discussion tuh..suasane mule tegang..ade sorg sensei yg macam ketua kat situ..tp cm ala2 erai...hebat aa kunun..gado ngan sensei yg br dtg tuh...die cm ckp pendapat die..tp sensei yg br datang tuh..cm x setuju..so cm gado...die cm perkecilkan pendapat sensei yg br dtg nih..tauh aa die lg besar pangkat...aku ckop anti org yg cmnih...kalo die besar...die bajet die sorg betol...??patuh tanak dgr pendapat org..lg2 org lg bawah..n perlekeh pendapat org bawah...perrghhh...betol panas aku...haha..aku lak panas...ye laa...kalo betol pon pendapat org bawah or org yg kurang ilmu dr kite..x semestinye kite kondem teros..kalo nak pangkah pon..pangkah leklok..xyah nak bg kaw2 sgt...haiihh..jepon style...kalo da kat atas tuh..makin jd cm buduh lak...ikut suke lak...

aku tgk sorg sensei yg ketua tuh...da ketap bibir..da menggigil bibir...tauh aa die tgh marah..yg sensei br dtg tuh...mmg cube tahan marah gak..sumpah aku rase die power...sbb die kawal2 gile babi..nampak aa..tarik napas dlm2..mata da merah..sambil cm tgk jek muke sensei erai yg masih x berenti ckp tuh....aku da nampak da letrik2..mengalir antara due watak tuh...kalo cm dalam citer DASH YANKURO..pasal kete tamiya dlu..mesti latar belakang da kuar api2 merah2 dan membara kat dedue watak tgh gado nih...hahaha...aku tunggu jek derg on gado..kalo derg gado..sumpah aku backup sensei yg br dtg tuh...patuh aku join gado tumbuk2...buat2 nak tumbuk sensei..tp kunun2 tertumbuk member aku...hahha..tetibe aku tersengih sdr membayangkan suasane tuh..n betapa seronoknye kalo dpt tumbuk member aku tuh...tetibe tgh aku seronok di awangan ..diulit angan2...aku tgk sensei depan aku usya aku pelik..sbb aku sek tersengih...."adeh..kantui lak..."...hahaha...akhirnye...discussion tuh berakhir gak wapon agak lame...tp alhamdulillah berakhir dgn damai..(tp aku x puas ati aa..terlepas peluang nak tumbuk member aku)..hahahah

mmg da xleh blah da aa sebenarnye aku..br setat2 pg nih..da jalan dlm ujan..present ntahpape..gado lak..suasane tegang...mmg arinih "hot"skett...hahhaa.....so teroskan jue ngan experiment...xde masalah yg besar..cume ade aa masalah kecit2 ngan member aku nih...

kalo die kene wat keje skett...mule aa nak pass kat aku...bile aku kene wat lak..mule aa die lari..kalo nak pass kat die...nnt die ckp aa "yareba ii no ni..." patuh mesti die wat kejap..patuh pass blk kat aku...tp mungkin dugaan dr yg Maha Kuasa..hadapi jek aa ngan sabar...tp aku pon bley tahan gak aa...(puji diri sdr time..)...bg balik kat member aku..ade sekalik die tgh kire ketebalan resist..patuh die cm tersalah wat ke ape..bile aku nak gune machine tuh...da cm pelik..so aku cm tny die aa gak ngan nada2 kunun kerek..die padam ke td?..patuh aku ckp aa.."mendokuseeeiiii...hajime kara yaranakya..shou ganeeiii"...(leceh aa..kene stat blk dr awal..tp xleh wat ape aa...) sambil wat muke xleh blah...sbb mesin tuh kalo da off..kene setting blk dr awal...patuh ade sekalik tuh aku ade bawak ketas dr luar...masuk dlm clean room..die sound aku ckp xleh bawak..tp kali nih..die bawak 3 elai lak tuh..so aku cm mintak ketas tuh depan2 sensei..so die cm nak cover2...tp sensei nampak..patuh sensei sound aa...mane leh bawak ketas tuh masuk dlm clean room nih...rase cm puas ati lak aku...haha..gelak aku dlm ati sbb dpt revenge.....ade sekali nih aku x kancing topi aku mase masuk dlm clean room..member aku bukan men sound...ckp salah aa....ape aa...tp td ade time experiment...ade gune gune liquid nitrogen..die gi men..padahal die mesti aa tauh..kalo letak kat glove..mesti aa pecah..n koyak glove tuh...tp kunun2 bijak member aku nih..men sampai bocor sume bahagian jari die...patuh kuar2 clean room utk rehat jap..die bangge2 tunjuk kat aku...tp aku cm ckp..bukan salah ke...da aa dlm clean room...mane leh wat cmtuh...hahaha...(punye bengang nak balas dendam)....

TETAPI.............

on da way blk..kali nih masing2 jalan sdr2..aku saje jarakkan diri aku dr jalan same ngan member aku mase nak blk ke hotel..tp bile aku betol2 pikir blk...mmg betol ckp org..perasaan BENCI nih akan makan diri blk...lg satu bile ko balas dendam balik....mmg lg payah jdnye..padan aa dlm Islam pon ckp..dosa balas dendam nih double..hahaha..bile dipikir elok..dibelek dgn teliti...diamati ngan tekun...in order..ecceehhh...ckp omputeh...haha..dlm process aku nak bls dendam kat member aku nih....aku da jd cm member aku..aku buat blk ape yg die wat kat aku..so scr otomatik aku jd cm member aku...org yg aku benci..so patutnye aku pon kene benci diri aku gak..sbb aku da jd cm die...ntah2 ape yg aku balas blk..much worse...lg terok..aku jd org yg lg terok dr die...aku jd org yg gelabah..poyo...n suke mengarah....aku sdr mule rase bengang ngan diri aku..sbb aku dr dlu ade masalah nih..cepat benci....patuh lame lak tuh kalo benci...n cpat gile carik kelemahan org..haha...pasnih nak buang aa sket2...patuh kalo x ske..aku cube diam jek..xyah nak wat pape...hahaha....

yosh....akhir kate...
dgr lagu nada surf ...tajuk always love...

sbb ade dlm lyric die..."always love..hate will get you everytime..."
hahaha

calo bette

No comments: