Tuesday, November 18, 2008

2 ari di tokyo

due ari di tokyo betol2 menjadikan aku dewasa...
terase dikelilingi org2 hebat
bekas prof waseda university
bekas prof utk company hitachi
bekas prof utk kyoto university
buat aku rase kerdil
da aa 4 thn belaja kat jepon
bahase jepon terabur cm haram
terase mase 4 thn yg aku spend kat jepon
x membuahkan hasil yg boleh membanggekan aku
apatah lg pihak len
haha....

terase rugi..ape yg aku blaja 4 thn...
langsung x masuk ape kat otak aku nih...
maybe laa masuk..
tp terlalu sedikit
maybe sbb sikap aku sdr yg sambil lewa
"xper..nnt2 aku pahamkan aa..."

"alaa..mamat jepon pon x paham..so ok aa aku x paham"

hahaha...
teringat waktu dlu2
asik2 sedapkan ati dgn ayat2 cmtuh...
bile da sampai waktu skang
....
br tersedar..bile da terhantuk..br terase da lambat
nape aa aku x byk borak ngan org jepon...
alasan beser....---->"susah nak masuk ngan member jepon"
hahaha
penoh ngan alasan..
mmg susah aa aku nak maju...

penoh rilek idop aku
asek nak men jek
sampai satu bende pon x dpt hape....
4 thn beb
4 thn...
at least kalo aku paham
maybe aa leh jd pro dlm bidang2 tertentu..plg kurg pon...basic tuh da ade aa...
name jek budak electric...satu bende pon tatau pasal circuit sume
hahahaha

awal2 aku sampai da kene present ttg ape sbenarnye research aku wat...
terkedu aku..
tp yg aku respect..sensei2 kat sini cm sume baik2 aa
sporting..wapon sume org power2..sume cm rilek jek...
aku lak segan..derg layan aku cm aku budak power lak...
padahal satu mende x tahu..
ahahahaha

bile masuk clean room utk wat experiment
br tauh beza uni power ngan uni bese2
uni nih swasta..so dpt byk research dr sykt2 luar...
so kalo tgk dr kelengkapan alat2 experiment jek da cukop nak bezakan level derg
ngan uni tmpt aku blaja

lg satu..kat uni aku tuh..wapon bg aku cm da ckop strict da syarat2 or rules utk bilik experiment
bile dtg sini..rase cm rules kat tmpt sdr rilek nak mampos
hahahaha

sume mende kene teliti
wpon derg cm ckp
xper2..kali nih kalo salah pon xper..
sbb aku still baru ngan alat2 pelik2 nih..
sume utk nano technology..
tp derg cm teliti gile check
teliti gile ajar
n salah2 bodoh tuh mmg xleh kasik can aa
haha
cm teliti nak mampos
letey gak aa sbb hampir gunekan sume kuase fokus minda aku
yg aku rase leh gune seminggu kat uni aku
kene gune sehari kat sini
hahaha

mmg x kasik can utk org wat silap..
wapon skett..
so cm derg kate jek aa
silap or fail xper
tp procedure still kene wat ngan detail gak..
cume kalo silap or fail disbbkan
error dlm machine ke...mase x ckop lame ke...tuh leh maapkan aa
salah set data
n salah set suhu ke..cam bese2 nye silap tuh..mmg cm xleh nak kasik muke aa..
hahaha

br rase 2 ari..da pressure gak aa..cume br aa rase betol2 mencabar..sbb awal2 aku dtg
cm buat bodo2
sume gigil2 pegang mesin
tp sensei aku cm ckp td
ade perubahan aa kat aku n member aku
da nampak cm bese ngan alat2 nih
gaye cm pro..
hahaha
wapon dalam mase 3 ari
sbb bile ko da diajar care cmtuh
sume mende amik serius...
aku pon da jd cm jepon
bile nak confirm sumthing kene tunjuk2 pakai jari telunjuk
patuh kene wat ngan persediaan rapi
sbb sume mende dlm nano size
ko terlebey sesaat rendam pon
leh bg effect yg besar kat bahan experiment ko
so sume kene rapi aa
dr care wat
prektis dlu
wat olok2...cm org melayu panggil
n then br wat betol2
rase cm da pro lak
hahaha
wpon sekalik sekala terase cm duduk kat lab biohazard
sume serba putih
pakai glove,mask,baju putih,kasut putih..sume penoh tirai plastic,lantai yg leh nampak bawah..
hahaha
mmg rase pelik aa
pengalaman baru..
Alhamdulillah aa diberi peluang
hahaha

dlu aku selalu cm terpikir
org2 skema2 nih..mesti cm x gi mane sgt aa ...
setakat power blaja jek
x gune gak
hahahaha
skalik tuh
bile skang br nmpak
mane org2 skema tuh pegi
hahaha
kat tmpt2 cmnih aa
bile da pandai gile
byk sykt carik n uni2 power carik
sbb yg pelik nye
sume sensei dlm bio nano division nih
sorg pon xde hp...
alasan nye takut nnt byk call..
xde mase utk diri sdr n family
hahaha
punye hebat...
org carik di mane2
derg ckp cukop kat emel jek...
kalo ade tepon leh sakit kepala
hahahaha


patuh time dlu2 slalu pikir..
org2 cm aku yg kunun2 lebey hebat bercakap nih
maybe lg senang
hahaha
ko ckp merapu leh aa kamil
ckp mende yg bergune or penting nih
sumpah blur
hahaha..mane aa nak maju
cume maybe aa leh gak berjaye
cume bidang len aa
x same ngan budak2 yg maybe lebey rajin blaja..
rezeki ade mane2
cume tetibe aku cm respect lak..
budak2 yg hebat2 blaja nih
hahaha
kire aku da nak betolkan aa pendapat lame aku dlu tuh
hahah
kire budak2 skema yg power blaja nih
byk gile bende2 nnt die pikir
utk mase depan..
sbb derg mmg paham n byk tauh...
cume maybe sampai tue
derg still jek aa wat kerja
hahaha
sbb kebykan sensei2 kat uni tokyo nih
sume da 60 lebey da
tp wat keje lg
cm org mude
hahhahaha

p/s: seeloknye power blaja..power gak aa yg len..bg seimbang..lg bagus...hahahaha

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.